Mocny silnik (180 koni mechanicznych) i łatwość pilotażu sprawiają, że D-EKUC jest samolotem bezpiecznym, przewidywalnym i niezwykle wygodnym.

Piper Challenger to samolot prawdziwie czteroosobowy, którym bez kompromisów wagi i paliwa zabierzesz rodzinę lub znajomych na dłuższy wypad. Niewątpliwą zaletą jest MTOW, które nie przekracza tony – co pozwala taniej lecieć i parkować na lotniskach pobierających takie opłaty.

Polecamy ten samolot do budowy nalotu. W krótkim czasie i z dużą frajdą można dokonywać dalszych przelotów i cieszyć się z przyrastającej ilości godzin. To samolot świetnie wyposażony i gwarantujący przyjemność pilotażu.

Wyposażenie

COM1/NAV1GNS430 + Flarm
COM2/NAV2KX125
Audio panelKMA 20 TSO + interkom
TransponderMode S
ELTAktywny

Porady eksploatacyjne

Uruchamianie. Najlepiej sposobem mieszanym 2 pompki zastrzykowe i dwa razy przepustnica i natychmiastowy rozruch.
Kluczyki wiszą na wieszaku po lewej stronie, stacyjka obsługiwana przez kluczyk z czarną plastikową obwódką.

Radio. COM1 do GNS430, a COM2 to stary dobry KX125. Obydwa uruchamiamy przez przekręcenie pokrętła po lewej stronie, które jest jednocześnie pokrętłem zgłaśniania. UWAGA! po uruchomieniu przekręcić pokrętła głośności na MAX. w tym egzemplarzu jakoś cicho są zestrojone radia.

Audiopanel. Audiopanel jest niezależny od intercomu (patrz: fotka poniżej).W Audiopanelu po lewej stronie Zarządzamy nadawaniem COM1/COM2, a na środku odsłuchami.  Uwaga! Gdy dwa dwa COM są w pozycji PHONE, to pojawia się sprzężenie. Sugeruję używać tymczasowo tylko COM1 w pozycji PHONE, a COM2 pozostawić w pozycji neutralnej- po środku.

Transponder. Dobry i dość intuicyjny z MOD S. Kod ustawia się poprzez wybór cyfry prawym pokrętłem i zatwierdzenie go klawiszem ENT.

Dokumenty

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Zobacz nasze inne samoloty